Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 10 november 2020

ÖIJARED - spårande

Till skillnad mot igår, fick jag i morse sovmorgon - underbart skönt - slapp frukost inkl. fika och TV-tittande i fåtöljen. Klockan var ganska mycket när jag väl pillrade mig ut och då hade jag bestämt (hade funderat på Missionshuset i Floda) att målet skulle bli Nääs/Öijared och spårarbete. Frågan var bara VAR jag skulle lägga spåret - till slut blev det golfbanan, hål nr. 14, vid infarten efter färisten. 

Jag gick ett spår på ca 350m (enl. runkeeper) med skiftande underlag - ruff, semiruff och faiway - liggtid 1 timme, 3 godisburkar, inkl. slutburken (hade lagt samtliga burkar bakom grästuvor). 

* REJS jätteduktig, gick i bra tempo, tog vinklarna bra, missade den andra godisburken. Så glad över Rejs utveckling i spåret 

* SEMLA som gick samma spår, började bra, men tappade sen spåret från och till - hon spårar och vädrar omväxlande, men stundtals spårade hon riktigt bra. Jag la dock märke till att hon oftast har nosen 25-30cm när hon inte vädrar) från marken. Hon spårade fram till alla tre godisburkarna. 

Medan spåret la till sig vi en runda på g:a banan, men kortade ner den lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar