Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 13 november 2020

TRÄNING I HÄRRYDA HUNDARENA

Har idag tränat lydnad i Härryda hundarena tillsammans med Karin och Lena. 

REJS först ut

*Fotgå. i cirkel - inledde med ett flertal övn. för att han skulle sluta ljuda, vilket han gjorde efter ett tag - kom på mig själv att titta på Rejs o höjde min blick - såg även på filmen (Karin filmade) att jag hade stela och stilla armar, + att jag spetade med fingrarna - nu i skrivande stund, kom jag på att jag ska testa att gå snabbare, men fortfarande med "tunga" steg

Kunde även konstatera att jag hade lite svårt med belöningsplaceringen idag, att släppa godisen från armhålan när jag har tyngden på mitt vänsterben, för att godiset lättare ska hamna BAKOM Rejs.

*Rutan - box - ordförståelse - helt ok - han hade en viss draging åt rutan, i stället för runda

*Runda - runda - ordförståelse - helt ok 

*Fjärr - sitt fr liggande - med blandad framgång

           - stå fr sittande (fick hjälp av Lena) - bra

*Ställande u.g. - bara en enstaka gång, för att han utförde det utmärkt


SEMLA sist ut
*fotgå. - lite bråttom i igångsättningen - ganska uthållig
*hakan i handen - ganska bra, men önskar bättre "tyngd"
*apportering - bra de först gångerna, sen tröttnade hon och struntade i app. och började snusa istället
*inkallning - pga av händelsen innan (se ovan) - en enstaka gång, för det blev kanonbra
*rutan - kanonbra - 2st utföranden 
*runda - kanonbra
*fjärr - ligg fr sittande - jättebra

Sammanfattningsvis blev det en bra träning idag, även om Rejs var hetare än på länge, med ljudande som följd (inledningsvis) och Semla var snusigare än vanligt. Semlas snusande var så intensivt att jag vid ett tillfälle fick ett spel på henne ...

Vi avslutade med ett spec.sökspass light utomhus - 3 gömmor (en hög m. platspallar, en släpvagn, en markstående luft/vatten-värmepump) - skojsigt, sa alla dogsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar