Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 19 november 2020

LYDNADSTRÄN. o FÖRSTA SNÖFALLET

Idag har vi var och tränat lydnad tillsammans med Karin o Samba, på den asfalterade basketplanen vid Österlyckan.

Efter nattens och morgonens ösregn och starka blåst, hade det slutat att både regna och blåsa, precis lagom till vi började vår träning. Till och med solen visade sig imellanåt, så himla skönt, då det var ganska kylslaget med sina 5-6 grader.

REJS

Han var het och ljudade utanför inhängaden - använde mig av omvänt lockande ett par gånger, innan han var tyst och vi kunde gå innanför staketet.

* FF - gick förvånansvärt bra, med tanke på att han var så het - Karin kommenderade, utan att jag följde.

* Rutan - bra (stärkte stadgan m. omvänt lockande), men ngt tveksam när jag bytte ingångssida

* Riktning framåt (tzzz - låsa blicken framåt, utan att låta sig störas av mina rörelser bakom) - testade mig fram och kom fram till att avancera LÅNGSAMT ... avslutade riktigt bra.

ETAPP II

* Apportering - strålande
* Ställande u.g. - duktig (ett litet dk) - nöjde mig med ett utförande
* Rutan - nu med bollbelön. - bytte även nu ingångssida - efter ett par bollbelön. blev belön.förväntan FÖR STOR och han vände strax innan rutan och kom tillbaka - gör om, gör rätt (nu med omvänt lockande) - avslutade med nytt skick från ny ingångsida, med bollbelön = kanonbra ...

SEMLA
* FF - bra, förutom att hon dippar vid varje vändning - ska ta upp med Monica
* Rutan - utmärkt - dock mer fokus på stadgan bara
* Hakan i handen - kanon
* Apportering - bra - testade (2 ggr) med att koppla ihop app. o app.= gick riktigt bra
* Fjärr - ställ fr. sittandem - bra, men fokusera mer på stadgan, med hjälp av omvänt lockande

Nöjda och glada över en bra träning (tyvärr inga hundar på bild) och lite snack vid bilarna, sa vi tack och hej. Precis när vi startade bilarna började det regna, ett regn som snart övergick i snö. Jag åkte iväg för en liten AW-rastning och ju närmare Jonsered jag kom, ju tätare blev snöfallet. 
Efter en liten koppelpromenad och började vår färd hemmåt, hade det börjat snöa riktigt ymnigt. När vi hade kommit ner till arbetarbostäderna och bussvändplatsen, stod där en buss som blockerade hela vägen - ingen kom fram - och stor irritation uppstod (inte bara från mig), men busschauffören brydde sig inte (hänsyn - det är en bristvara gällande chaufförerna som kör bussarna just där). Jag vände irriterat och körde en annan väg. Ju närmare GBG jag kom, ju ljusare blev det och väl hemma sken solen igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar