Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 12 november 2020

BJÖRNÅS/LENSJÖN

Tänkte mig idag en promenad vid Björnås, i Floda, men fick ändra planerna pga av älgjakt - jaktskyltar både i Björnås och bommen efter missionshuset. Vände och åkte tillbaka och gick en liten runda i området, mellan Högsboholmsvägen och Lensjön. När jag steg ur bilen blev jag smått chockad över skogsavverkningen, som sträckte sig ända ner till sjön. Det var ändå hyfsat ok att gå utmed sjön och vägen/stigen från sjön tillbaka till bilen var fortfarande intakt. 




Eftersom det blev en sån kort promenad, fick det bli ett specialsökspass lite senare, innan mörkrets inbrott. Och måste säga att jag tycker bådas sökarbete går framåt. Rejs markeringar blir allt bättre och Semla ligger strax efter, kunde dock konstatera att hon tycker urvalsbanan är lite överreklamerad. Hon ville inte upprepa sökandet, när jag flyttat burken efter första markeringen, utan ville istället söka vidare exempelvis vid källarfönstren. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar