Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 10 april 2020

LYDNADSTRÄNING - angereds bk

Det var länge sedan Karin och jag tränade lydnad ihop (ensamma), men idag blev det av. Vi chansade på Angereds bk, trots att jag har förstått att deras verksamhet är på väg att komma igång. Men tänkte, det kan ju inte vara "fullt" iallafall ... och det var det inte, det var helt folktomt.
 
Planen var att köra momenten från de senaste kursgångerna med både Rejs och Semla.

REJS
* Fotgående - korta sträckor - vä. om marsch, vä. helt om, vä. om halt
* Stegförflyttn.
- Hö. - helt ok
- Vä. - framför (kl.12.00)
- Bakåt - han var rak o fin, behövde inte anv. mig av ”vä.tramp”

* Halt - tränade mest för min egen skull, bromsa m höger o lyft in vänster ....
* Hö./vä. om halt - testade för att se om jag var medveten om "linjen", vilket jag nog INTE var, eftersom jag var tvungen att TÄNKA på det vid varje halt.

Körde även rutan och runda, vilka båda gick bra, till och med så han självbelönade sig med bägge vid ett par tillfällen ...
* Kryp - i etapp II - bra

Sammanfattning: Han var SÅÅÅ het under hela etapp I, medan han blev mycket mer "behaglig" i etapp II :-)

SEMLA
* Fotgående - började direkt med helt om el. hö.om - bästa "lösningen" för en bra följsamhet - triggade henne med boll i starten - men det var intet bra, då hon la sig före hela tiden ...
* Helt om - snurra runt benen (”flow”) - för att få tajta svängar - bra
* Ingång och därefter direkt vä.tramp.
* Vä. sväng - först påminnelse genom att köra ingång med vä.tramp

Körde även rutan och runda, vilka båda gick bra, även om vi har en del att jobba på när det gäller runda, där hon fortfarande stannar till/tvekar lite vid konen, innan hon kommer tillbaka. Hon tänker fortfarande "rallymomentet".
Körde också med bollkast/lek i mellan varven, för att lätta upp

Sammanfattning: Tyckte hon var pigg och följsam i det mesta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar