Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 29 april 2020

LYDNADS/BRUKSCIRKELN (2)

Fick en underbar liten upptäcksfärd med snurresprätt på förmiddagen. Tanken var att hitta en annan lättare nergång (slippa att hasa mig ner på rumpan) när vi hade kommit fram till bergskanten och även om det blev lite trassligt så kom vi ner från stupet så småningom (fick gå runt hela bergskammen) även om det tog sin lilla tid. Och som extra utmaning blev det då det skuttade omkring ett rådjur framför oss, som Rejs gärna ville sätta efter ...

På eftermiddagen var det Semlas tur - måste säga att det är väldigt skönt att gå ut med en hund i sänder, då man kan ge dom egentid, vilket jag inbillar mig att dom uppskattar - och nu blev det en tur vid Kåsjön.


På kvällen var det dax för lydnadscirkeln och efter flera avhopp blev vi till slut bara 3 st, vilket passade mig perfekt.

*REJS:
-maratonfot - inledde direkt (inget ljudande) - kom ett litet frustrationsljud under gåendet vid ett tillfälle, bestämde mig därför att lägga in en belöning efter en halt efter ytterligare ett tag - perfekt, sen höll han under hela fotgåendet, även om han inledningsvis hade flackat lite med blicken.
-fjärr - fr. ligg. - sitt - ligg - sitt
-ställande u.g. - 2 ggr
-stegförflyttn. - fram - back - höger -- vänster (fortf. "tryck", men nu lossnade det och han "avvaktade" godishanden)
-kryp
-framåtsändande m Karin o Carina son "statister" - tänkte på vad M. sa, att passa på medan man har folk att tillgå - han var SÅ DUKTIG :-)

*SEMLA:
-runda - superbra - börja fasa ut bollkastet
-fotgående - godis fr. armvecket - måste vara noggrannare med starten - backa till att bara ta ett/två steg vid starten och SEDAN länga sträckan
-apporteringen - bra - fick dock hjärnsläpp då JAG försökte få henne att ge mig apporten istället för att fokusera på att hålla fast.
-inkallning - fortsätta att träna på hö.ingången (runt)

SÅÅÅ jäkla nöjd med kvällen - Rejs bästa pass ever - tusan var grym han var - och Semla, hon går från klarhet till klarhet ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar