Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 26 april 2020

BRUKSSÖKSTRÄNING - härkeshultsvägen (efter kalhygget)

Kors i taket, idag var vi tillbaka i sökskogen efter nästan 4 månaders uppehåll. Vädret var precis lagom, både för hundar och människor.

Full styrka och Erica var tillbaka med ny vovve (1år) - kul. Jag hade lite känning i sidan i ryggen, men det funkade. Jag stigade och gick vid sidan om, figgade endast en gång. Jag lyckades dock ramla en gång, då jag skulle snabba mig att fiska upp ett par lösrullar (till nästa hund som var i tur) i "lägret" och hinna tillbaka innan hunden som jobbade kom tillbaka in till stigen. Men det gick bra, fick inte ont, men blev så rädd att jag kände mig alldeles knäsvag när jag reste mig.

Rejs och jag ut sist, hade Britt och Aneta som figgar och Magnus hade stigen, medan Erica gick vid sidna om. 8 skick/slag - de första 6 skicken gick som tåget - bra tempo, raka skick (skickade om nån enstaka gång), bra påvis - inga tveksamheter alls ... till vi kom till 7:e skicket, då kom en liten tveksamhet, men när jag tog ett steg efter honom sprang han ut, likadant på påviset. På sista/8:e skicket tvekade han ännu mer och jag fick sjussa på honom både i skicket och vid påviset.

Gick alltså riktigt bra, om man inte räknar sista skicket då hjärncellen nog hade tagit slut. Rutan var lite kuperad, med mossa och ljung omväxlande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar