Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 21 april 2020

LYDNADSTRÄNING


Idag blev det en stunds lydnadsträning vid Bergsjövallen tillsammans med Karin och Samba.
Inledde med en liten runda i skogen med Rejs, medan Semla fick stanna hemma för att vila inför lydnadspasset.

Körde moment/övningar från kurserna i onsdags och torsdags.

REJS:
Fotgående - testade att gå ett låååångt (ca100x50x100m) fotgående utan belöning - började med "backa" och fortsatte sen framåt - tyckte faktiskt det hjälpte, han var tyst HELA tiden - men om det berodde på att jag började med "backa" eller ej, om skogspromenaden innan hade inverkan vet jag ju förstås inte ...
La sedan främst fokus på mig själv - att börja med höger benet i både starten och halten.
Rutan - tasstarget - fokus på stadgan Runda - testade koner i grupp (4st) - kanon som vanligt
Apportering/dirigering - Karin la ut - förstärkte efter greppandet - gick super
Kryp - belöning bakom - gick finfint Minns inte om vi körde fjärr och ställande ...

Mitt under Rejs etapp 2 pass, kom en OENGAGERAD (tittade i sin mobil) kille med en stor kamphund (kopplad). Jag såg att hunden spanade in Rejs och det kändes väldigt obehagligt. Ena sidan - mot skogen - på planen saknar staket och jag var rädd att dom skulle upp i skogen och att killen skulle släppa sin hund. Jag drog mig därför åt andra sidan för att ev. kunna "kasta" Rejs över staket om kamphunden skulle komma, men som tur var gick han in på p-platsen och försvann sedan från platsen - phu !

SEMLA:
Apportering - kast - hon sprang förbi apporten och började snusa istället - efter andra försöket valde jag istället att testa "greppa", vilket gick utmärkt - sedan testade jag att kasta igen och då gick det finfint
Fotgående - inkl. "flowa" - gick jättebra - bollen funkade inte (FÅR TA DET MED m.)
Rutan - tasstarget - fokus på stadgan Runda - bollbelöning - står fortf. kvar som i rally-momentet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar