Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 14 april 2020

JAKTAPPORTERING

Måste gnälla lite - blir så himla trött, nu när jag börjar bli bättre efter skidvurpan/olyckan för drygt 5 veckor sedan, fick jag igår (under lydn.trän.) känning (riktigt ont) i rumpan - troligen nån form av sträckning.

Idag gjorde det inte mindre ont kan jag säga. Beslutade mig därför för att strunta i den dagliga promenaden och enbart köra ett jaktpporteringspass i skogen.

Började med två stora sök (5 dummys), det sista med riktigt "svåra" gömmor, men i vind, tex. hängde (lågt) jag en av dymmysarna med en trädstam. Inga större problem för Rejs.

Sedan fortsatte jag med att fokusera på diskriminering - att strunta i retningarna jag la ut - strunta i den synliga dummyn som låg i hans väg in till mig när han hade hämtat en längre ut. Hade honom bredvid mig medan jag kastade ut (ca 20m) en dummy och när han sprang ut för att hämta den, kastade jag ut ytterligare en dummy som hamnade på sträckan på vägen in. Gjorde samma övning ett antal gånger, med skiftaande nerslagsplatser.

Han var sååå duktig - bara vid första kastet försökte han byta dummy, sedan gick det som smort ...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar