Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 23 juli 2018

TRÄNING - KVIBERGSBESÖK

Idag träffade jag Karin och Samba på Kviberg för en stunds lydnadsträning.

REJS
Moment = fotgå., fjärr (sitt fr. ligg), app., kryp och budföring – nöjd med det mesta, men framföra allt med krypet där han har utvecklats mycket. Även budföringen gick förvånansvärt bra – lite stadga och träna att han kan ta lite olika varianter på uttalandet ”marsch” en del säger ju typ ”mars” !

När alla (både Samba o Semla) sedan hade kört, fick Rejs några jaktapp.markeringar i det höga gräset brevid planen.


SEMLA
Div. rallymom., stadga (sitta kvar medan jag la en boll en bit från och vänta på varsegod när jag kommit tillbaka vid hennes sida). I brist på annat – dålig fantasi – tänkte jag hon kunde få testa att lära sig att hoppa genom mina armar, vilket inte var helt självklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar