Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 15 juli 2018

SÖKTRÄNING - fiskesjön

BRA dag i sökskogen idag. Kände att Rejs var sitt ”gamla jag” och var riktigt taggad, men jag var riktigt duktig som ändå höll mig till min plan att köra ”dykupper. Planen ”sprack” dock redan på andra skicket, där det var väl tät vegetation och jag fick skicka utan dykupp, som Rejs fixade galant. 

Vi var full styrka tackvare 2 nya som hade gått på en ”pröva på gång” tidigare. Jonna (? jag o namn) och Britt figgade och Madde stigade. Körde 6 skick, alla MED dykupp förutom det – som sagt – andra skicket. Det blåste från sjön, längst stigen.

1:a skicket (vä.- Jonna) över (den torrlagda) bäcken - inga som helst problem
2:a skicket (hö. – Britt – lådan strax brevid det igenväxta traktorspåret – tät vegetation gjorde dykupp omöjlig – han sprang ut snett, jag bröt honom snabbt och gick fram en liten bit och skickade om – han sprang ut rakt och fint.
3:a skicket – gick fint, över bäcken (tror jag) – fortf. torrlagd – men minns inte legan
4:a skicket – ganska brant uppför, med en bred vältrampad stig vilken han valde – kallade tillbaka, men han brydde sig inte utan fortsatte fram till Britt (som hade rest sig) – därefter kom han tillbaka – gick fram en liten bit och skickade om – han sprang ut rakt och fint.
5:a skicket – bergsskreva – kanonbra (där bilden är tagen)
6:a skicket – ännu brantare än fjärde skicket – kanonbra – kanonbra avslut – vid påviset valde jag ett tjo, mest för att jag helst enkelt inte orkade pep-springa tillsammans med honom.
 
Sammanfattningsvis var jag helnöjd, med undantag från påvisen som inte var särskilt bra idag, förutom ett enstaka som var kanonbra. Efteråt pratade vi om att testa kopplat påvis, vilket ju även Git tipsade om vid helglägret i våras.

Och såklart blev det både bad före och efter passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar