Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 1 juli 2018

DAGEN SOM GICK PÅ SPARLÅGA

Inte så många knop gjorda idag. Tommy golfade med brorsan som vanligt och jag sov länge som vanligt. Efter frukosten blev det lite greja med div. saker, som tex. att vattna, greja med växterna, frissera Rejs öron och torka upp efter att Rejs hade spytt alla små äppelkart han hade tryckt i sig. Måste nog ”på allvar” kratta upp dom och slänga på komposten, för att han ska ägna sig åt nåt annat än att käka de där jäkla äpplkarten när han är i trädgården.

Hundarna lägger sig ju gärna MITT i solen oc brukar iof så småningom flytta sig till skuggan, men lite lite väl sent könner jag, Och för att förhindra att dom ska lägga sig mitt i solen la jag ut ett par kompostnät, men Semla "tryckte" sig ner mellan gallret och altanräcket. Kan ju inte anklaga henne för att vara rädd för gallret iaf. Rejs bryr sig inte heller om näten, men tyckte väl det blev väl trångt att klämma sig ner vid Semla ...
 
Fram på eftermiddagen kom Tommy hem och strax därefter kom andra brorsan på besök och när han hade åkt, åkte jag och hundarna till skogs för en kvällspromenad, som inkluderade bad för hundarna förstås.

Osså som slutknorr en liten anekdot, i samband när jag skulle parkera bilen. Tänkte att jag ställer bilen på tvären för att få plats i skuggan. Precis när jag slagit av tändningen såg jag en katt som låg och mös på en sten strax bredvid bilen. För att inte störa den så backade jag bilen ett stycke. Men när jag klev ut ur bilen kom den gåendes mot mig och placerade/la sig på marken vid fronten på bilen. Jaja ligg där då, sa jag och tog ut hundarna, som, som tur var inte noterade katten, som lugnt kunde ligga kvar …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar