Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 22 juli 2018

SÖKTRÄNING - härkelshultsvögen - krönet

Ännu en bra dag i sökskogen. Hade inte riktigt bestämt mig hur jag skulle göra med dykupperna, tänkte att hans dagsform fick avgöra. Jag tänkte att vi skulle börja med en dykupp och sen en utan, för att sen avgöra hur jag skulle fortsätta. Och det blev dykupper på alla, förutom vid andra 2:a skicket.

Vi var bara 4 st - Jonna och Britt figgade och Madde stigade, precis som förra veckan. Körde 7 skick, alla MED dykupp förutom det – som sagt – andra skicket.

1:a skicket (hö. – Jonna) – dykupp – över (den torrlagda) mossen - inga som helst problem
2:a skicket (vä. – Britt) – motvind – utan dykupp – bröt honom två ggr då han sprang snett (Madde menade att han hade rätat in sig, precis när jag hade ropat, vilket jag inte såg å andra sidan ska han ju in när jag väl har ropat) 3:e sicket gick jag fram till där han bröt ut och han sprang spikrakt ut 
3:e skicket – dykupp – var lätt – inga som helst problem – testade kopplat påvis och han sprang ut som en vilde och jag hade fullt sjå och följa …
4:e skicket – dykupp – var lätt och gick fint – kopplat påvis, där han nu från början fattade att han hade mig hängandes i kopplet – blev lite osäker, men jag manade på
5:e skicket – dykupp – ännu ett lätt skick innan kullen och berget (här bestämde jag att jag ville ha ett skick uppe från kullen = 7:e skicket) – kopplat påvis, nu hade han också fattat att det var ok att dra även om det ibland tog emot
6:e skicket – dykupp – var lätt och gick fint – kopplat påvis
7:e skicket – dykupp – bergsskreva, dock inte på fullt djup, men var lätt och gick fint – kopplat påvis 

Sammanfattningsvis var jag helnöjd, med undantag från det lilla strulet på 2:a skicket. Lätta skick, dock fick jag känslan av att skicken blev lite väl täta/tajta, hade nog önskat att vi tog oss upp för kullen tidigare och inte förrän på sista. Det bästa och dagens höjdpunkt var att de kopplade påvisen funkade så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar