Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 14 juli 2018

TRÄNING PBK - ÄNNU EN BRA DAG

Ännu en sån där bra dag. Hade bestämt träff med Karin med Samba, för en stunds lydnads- och agilityträning. Inledde med Semla som fick en liten ”bana” bestående av däck, balans, slalom, hinder, hinder (o tillbaka slalom, balans, däck) klämde sen in A-hindret. Avslutade med att träna enbart gungan -”hemskegungan”, den som väsnas så fruktansvärt när den dunsar i backen/marken. Efter några gånger med lite hjälp, tog hon den sen helt själv – duktiga lilla Semla.

Rejs fick inleda med länkning – ingång-inkallning-fotgående-rutan (som avslutning m. belöning) Övriga moment som vi körde igenom var :
runda,
rutan,
(klämde in en spontanfjärr – sitt fr. liggande – gick kanon)
app.dir.,
kryp,
hopp (testade att lägga i en planka till – gick kanon),
sakta/framförgå. (ca20m? – störningar i form av rutan efter 1/3 del, kona+app.bockar vid starten)
Vet att det kanske var väl många moment, men han var verkligen på "hugget" och jag ville inte köra för många gånger på dom momenten som funkade ... och det gjorde dom alla !
 
Verkligen nöjd med båda vovsen. Dagens bästa prestationer var Rejs ”sakta/framförgående” (både långt o inkl.störningar) som han utförde helt grymt. Semla lika grym när hon tog ”hemskegungan” helt själv. Efter en runda hem och sedan till Allum, for hundarna och jag till Råhult för en promenad.

Bara på ett dygn har temperaturen sjunkit från nästen 30gr till strax under 20gr, betydligt kallare alltså än sommaren hittills. När jag såg de torra lövträden fick jag lite höstfeeling – även om jag gillar hösten bäst näst våren, så känner jag inte riktigt för hösten ännu ….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar