Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 2 juli 2018

LUNCHTRÄNING

På dagens lunchrast blev det ett litet träningspass i trädgården. Tänkte att det kunde vara bra med en uppfräschning av föremålen inför uppletandekurstillfället på onsdag. La ut 6 st föremål i olika material under div. buskar och snår. Prylarna var, glasögonfodral i plåt, portmonnä i konstläder, gummipuck, skinnhandske, skinnbit och en liten del av ett mjukisleksaksdjur, som jag lagt ut när han var inomhus. Han fattade galoppen med än gång, inga problem. Semla fick sedan söka efter tennisbollar (stora) som inte heller hon hade problem med att hitta.
 
När det sen var dags för att åka tillbaka till jobbet och jag gick till bilen, vände jag mig om för det kändes som nån kollade in mig bakom ryggen. Vände mig alltså om och kollade in i grannens trädgård och upptäckte orsaken till att jag hade känt mig iakttagen. Där i grannen trädgård, under ett av deras äppleträd låg ett rådjur och mös. Vinden låg på åt hans håll, så trots att han hade spanat in och hört oss under ”uppletandet” hade han uppenbarligen legat lugnt kvar, vilket han nu när han såg mig fortfaranade gjorde. Hundarna därimot hade väl missat honom tackvare (tackvare för bocken, pga för hundarna - haha) vinden.
 
Tommy tog hand om hundarna på kvällen, medan jag var på F&S. Känns gött att komma igång igen efter 3 månaders uppehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar