Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 1 november 2014

"TRÄN.LÄGER" hundgänget

Denna helgen har ”Hundgänget” trän.läger på Lerums BK, med start igår. Rejs & jag anslöt oss först vid lunchtid under lördagen och inledde med en liten promenad kombinerad med lite egenträn. – föremål o inkalln. -  borta vid ängarna där Özet & jag har kört sök ngr’a ggr. Väl tillbaka, vid appellplan vid klubbhuset körde ett litet gäng jaktapp. Vi passade då passa att träna passivitet, medan dom körde sina markeringar. Även om Rejs inte riktigt än fattar vad som igentligen försegår, så är det ju hundar in acction och då vill man ju vara med och rejsa …

Efter att ha lunchat och ätit korv & bröd, kollade jag in när Malins Mara spårade, innan jag hämtade Rejs för att köra lite lydnad. Jag fick hjälp av Susanne med att filma Rejs och mitt fria följ (följsamhet) och det var ju typiskt, för just DET gick verkligen uruselt – vet inte vilken planet Rejs befann sig på just då !


Avslutade en trevlig dag med en gemensam promenad tillsammans med Susanne och hennes Nelson (labbe) o Stina (cocker). Alldeles i början tyckte Rejs det var roligt, men dock frustrerande att jaga Nelson, men när Nelson sen blev mer närgången och ville leka, tyckte Rejs att han var lite väl hårdhänt. Jag kopplade upp Rejs en stund, för att åter släppa honom och då brydde Nelson sig inte om honom överhuvudtaget och Rejs hade vid det laget fått upp ögonen för den vackra cockerdamen och gjorde vad han kunde för att vara henne till lags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar