Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 2 november 2014

FM PROM. + RIDHUSTRÄN.PREMIÄR

Förmiddagens promenad (med bägge) som gick i området kring Åstebo, blev nästan som ett skotträningspass. På parkeringen var det massor av bilar, trodde först det var nåt möte eller att klubbhuset var uthyrt. Men när vi började gå hördes det skott med jämna mellanrum från området nedanför vandrarhemmet. Bilarna på p-platsen tillhörde med all säkerhet ett jaktgäng. Özet reagerade något på skotten, vilket inte Rejs gjorde och det kändes väldigt skönt.

I och för sig hade jag inte tänkt gå särskilt långt, för jag skulle ju hinna med ett besök hos mamma och äta en bit innan ridhusträningen senare på kvällen. Men promenaden blev något kortare än beräknad, för när jag såg Rejs börja vädra och studsade in i skogen, kom jag direkt att tänka på vildsvin och tänkte minsann inte chansa och vände därmed.

På eftermiddagen/kvällen var det då dags för höst-och vintersäsongens premiär för ridhusträningen. Bokningen av ridhuset fick i år en lite oväntad vändning, då ridhuset hade blivit uppbokat av en annan grupp än vår PBK-grupp som hyrt där de senaste åren. Trots inbjudan till gemensam träning, blev det lite meningsskiljaktigheter som ledde till att PBK-gruppen hyrde ett annat ridhus och efter lite vacklade fram och tillbaka för min egen del, beslöt jag mig för att haka på den ”nya gruppen”, mest för att det ”ursprungliga ridhuset” är ljust, stort och med bra underlag. Jaja nog om detta ...


Till kvällens premiär anslöt 6 st inkl mig själv. Räknar nog det som premiär även för Rejs, trots att jag hade med honom när han bara var omkr. 10 veckor vid ett/två tillfällen. Oavsett han mindes ridhuset eller ej, så fick han stifta bekantskap med både nya hundar och nytt folk. Körde följsamhet, föremålshantering/avlämn. och runda stolen och sammanfattningsvis måste jag säga att han var kanonduktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar