Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 23 november 2014

HUNDTRÄN. FÖR HELA SLANTEN

Träffade delar av ”hundgänget” för en stunds spårträning på ängarna vid Mellan-Nääs.  
Godis/näringsspår - liggtid ca 45 min. ca 200 meter, 1 vinkel. Gick sådär. Första sträckan lite motvind = yvigt och tappade fokus i mellanåt, slutsträckan i medvind = gick bättre, även om han verkade bli trött i slutet. Jag blev något förvånad då han satte sig och tittade frågande på mig – OCH ?

Efter en stund fika och snack med kompisarna, medan Rejs vilade i bilen, försökte jag sen köra lite kontaktövn./följsamhet och hade p-platsen med folk/bilar som kom o gick/åkte, som störningmen eftersom det blev alldeles för svårt och han verkade behöva ”blåsa” ur sig lite överskottsenergi, gick jag undan en bit och körde ”runda stolen”. Därefter gick det betydligt bättre och vi kunde fortsätta, men körde då några linjetag istället.


På kvällen blev det en liten liten stunds ridhusträn. Var där en stund innan de andra skulle komma, för att försöka filma oss själva … vilket inte gick så bra, för när dörren öppnades och Carina med Nasti klev in, kunde inte det lilla rödskinnet hålla sig, utan började ett rejsande som bara ett litet rödskinn kan göra ! Jag skrattade gott (det gjorde jag INTE medan han rejsade) när jag senare tittade på filmen – man såg det lilla rödskinnet springa ut ur bilden, för strax där på komma in i bilden igen, för att i nästa ögonblick försvinna ur bilden igen …
Efter att han hade lugnat ner sig, fick vi till en riktigt bra följsamhet innan vi satte oss ner för en stunds passivitet och lite mellansnack och erbjöd en hjälpande hand till våra träningskompisar, innan vi sen drog oss hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar