Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 29 november 2014

MOLLBERGARE I PARADISET

Idag träffade Rejs och jag, Karin o Samba i Paradiset. Samba har nu hunnit bli 5 mån. alltså är Rejs just nu drygt dubbelt så gammal, för han blir ju 11 mån. den 9dec. Dom umgicks och lekte riktigt bra denna gången, till skillnad mot sist, för ca en mån. sen, då jag tyckte Samba mest ville rida på Rejs. Även om han även nu försökte ett flertal gånger, så slutade han så fort man sa till honom, förutom en gång, då han hade kopplat grepp om Rejs, som satt fast som i ett skruvstäd. Eftersom Samba inte lyssnade, började jag springa för att få bort honom från Rejs och i farten snubblade jag på några rötter … höll på att tappa balansen, med lyckades hålla mig på fötterna, för att i nästa ögonblick snubbla på en annan rotjävel och ”störade” framåt, gjorde en mollbergare och slog i marken med en duns. Aj aj aj – fallet ledde till att jag fick en rejäl sträckning/blödning i sidan, vilken fortfarande – efter 1½ vecka – i  skrivande stund smärtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar