Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 3 november 2014

LYDN.KURS Ale bk

I kväll var det åter dags för lydnadskursen på Ale BK för Monica.
Efter sedvanlig genomgång om hur det går/har gått för var och en sen sist, berättade Monica att hon hade en plan för kvällen, nämligen att alla skulle få en introduktion i krypet. Alla stod lite på olika nivåer, då en del redan hade börjat så smått, medan andra som tex jag själv, som  inte har haft nån tanke på det momentet än.

Jag var något skeptisk – rädd att förstöra Rejs pågående arbete med stadgan i läggandet, men att köra inomhus och att använda oss av Monicas instruktioner så skulle det nog funka även för Rejs.
Allihopa körde krypet inomhus, innan vi senare gick ut för att fortsätta med de moment som Monica hade valt ut att hon ville se, för resp. ekipage.
Hämtar Rejs från bilen och in i klubbstugan kliver den speedade duracellkaninen. Jag låter honom scanna av rummet något innan vi börjar. Just idag var det inte läge för nåt större avancemang med tanke hur speedad han var, men med hjälp av vår intränade handtaget och ”fryshand” förstod jag att vi nog ska få kunna till ett hyfsat kryp, om jag bara är tålmodig och verkligen tänker på att förstärka fokus och lugn. Det blir bra inomhusträn. i vinter …

Efter krypövningarna var det dags att fortsätta utomhus med Monicas utvalda moment och för vår del vill hon se hur det stod till med följsamheten och föremålshanteringen. Inledde med följsamheten och det Monica (+ de andra) fick se, var en superduktig Rejs, verkligen roligt att höra hennes glada tillrop av förtjusning. När vi sen fortsatte med att visa hur långt vi kommit med förmålshant./avlämn. blev jag manad att våga spänna bågen lite. Kastade kamprullen bakom Rejs och uppmanade honom att ta den och komma tillbaka för att avlämna … hepp – han gjorde vad jag sa !!!

Fasiken vilken grymt kul kväll … inte bara Rejs som visade framfötterna, ALLA var riktigt grymma i kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar