Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 15 november 2014

KURS på L:A EDETs bk

Dagarna har gått (i morgon en vecka) och jag kommer knappt ihåg vad som har hänt och vad vi gjort sen Özet somnade in …
Men vad jag minns har jag hunnit med ett medlemsmöte där jag tröstade mig med ett inköp av en hundtröja och vidare har veckan bestått av förutom jobb, promenader och några träningar, en spårning och ett par lydnadsträningar – en på klubben och en på Kvibergsplanerna.

Hur som helst så har vi idag – i ett råkallt väder - varit och gästat Lilla Edets BK, dit vi hade förlagt dagens kurstillfälle.  Temat var träningstävling i ny/främmande miljö, med filminspelning för analysering/genomgång vi nästa träff.
Alla körde förstås efter sina kunskapsnivåer och som vanligt blev det en jäkla kul och lärorik dag.
Rejs och jag kände först på fotgåendet (följsamhet) där Rejs var lite studsig, men annars följsam. Var mindre nöjd med mig själv. Hög tid att nu få bort belöningshanden och få hjälp med att få en naturlig pendling med vä.armen !
Därefter blev det inkallning. Han har bra stadga, men måste träna på ingångarna, då han bredsladdar in pga farten.  Sen körde vi läggande med stadga. Bra, men jag ska fasa ut berömmet/berömma mindre.

När alla hade kört sitt resp. pass tog vi en välbehövlig fika innan vi fortsatte med en gemensam platsliggning – gick utmärkt – som följdes av budföring … ha ha, som inte alls blev som väntat, för just Rejs o min del ! Rejs fick syn på apportbockarna vid hopphindret och plockade upp den största, som han REJSADE omkring med. Vid andra försöket tappade Monica taget om halsbandet och han tjuvade. Monica - han är ju så satans snabb den lille rackarn ! Tredje gången gillt - gick väl ok …
Som flugor kring en sockerbit ....
Även om vi alla var stelfrusna var stämningen på topp och efter flockats kring Monicas bil, steg stämningen ytterligare. Nyshoppade, nöjda och glada, tackade vi varandra och satte värmen på full spruta i bilarna, för att börja färden hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar