Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 18 maj 2014

VILTSPÅR o NYA JAKTMARKER

Har ju numera andra morgonvanor än tidigare, vilket förstås beror på Rejs vanor … hur länge det nu kommer att vara ! Startade morgonen med att låta Özet ta viltspåret jag la i gårkväll. Denna gången blev det betydligt mer ”provriktigt” (dock utan blod) vilket innebar en liggtid på ca 15 tim. med 3 vinklar + en tillbakagång. Klart att det blev betydligt svårare än sist, då liggtiden bara var 5tim. och utan vinklar, men efter lite hjälp gick det ändå rätt hyfsat !

På eftermiddagen funderade jag på vart jag skulle åka med Rejs, för att ge honom lite miljöombyte – prova nån plats där han aldrig varit på. Kom då och tänka på en plats där en f.d. träningsgrupp (jakt) hade berättat att de hade tränat på. Jag hade vid nåt tidigare tillfälle varit där och rekat, vilket gjorde att jag hittade direkt ! En fantastiskt fin och vacker plats, med ängar omgärdat med skog – perfekt ! Idag var det helt folktomt och när jag gick tillbaka till bilen tänkte och hoppades jag att det även ska vara det vid andra tider på dygnet !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar