Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 20 maj 2014

HÄNDELSERIK DAG

Denna dag, blev en händelserik dag för Rejs. Den startade som vanligt med att jag lämnade Özet o Rejs hemma och for till jobbet, för att vid lunchtid återvända hem, då vi efter att jag fått i mig lite mat gav oss ut på en promenad. Efter hemkomsten och en stunds vila var det dags för att åka till veterinären för återbesök för Rejs öronbesvär, där han f.ö. var stencool till skillnad mot besöket sist. Han lät vetten både klämma och känna (gjorde en grundlig genomgång), ta sekretprov, kika i öronen med instrument osv, utan någon som helst protest. Det blev fortsatt behandling ytterligare en vecka, för att då återkoppla och berätta hur det fortlöper.

På kvällen var det dags för valpkurs igen – sista gången. Idag var det större uppslutning än sist, då det bara var vi och en till. Jag – tidsoptimisten – var lite sen och saken blev ju inte bättre av att parkeringen var full då det tydligen var pågick nån aktivitet. Fick cirkulera en stund innan jag hittade en p-plats på en av de närliggande gatorna. Så när Rejs o jag äntligen kom fram i flygande fläng, hade dom redan börjat med första övningen, som var koppelträn. med störning – ”klassikern” att gå i mellan varandra. Blev givetvis inte den mest optimala starten att dyka in i gruppen på det sättet, men även om Rejs var lite uppskruvad tyckte jag att vi hade fin kontakt. Avslutade med en stunds teorigenomgång inne i klubbstugan, innan det var dags för hemfärd.
Väl hemma, var det Özets tur att få sin tid. Vi åkte ensamma iväg till Prästtjärn och tog oss, om inte runt hela sjön, så iaf en bit längst med, innan vi vände och slog oss ner vid en udde. Sjön låg helt spegelblank och endast en fiskares fiskedrag ljudade när det slog i vattenytan efter han hade kastat … det blev en sån där helt underbar härlig kväll – en härlig avslutning på en bra dag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar