Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 7 maj 2014

VETERINÄRBESÖK

Osså blev denna dagen omvandlad till en semesterdag hastigt ... men kanske inte så lustigt ! Inledde dagen/morgonen med att åka till vetten med Rejs pga hans "örongojs". Efter provtagn. visade det sig att han hade både svamp och bakterier i örat, som vi fick rengöringsvätska, avsvällande och antibiotika för. Allt skulle droppas i örat.

 När jag efter veterinärbesök och lunchrast bara skulle slänga in regnkläderna i torktumlaren - jag som ALDRIG annars lämnar huset med varken tvättmaskin, tumlade eller TV'n (standby) på, skulle nu göra ett undantag innan jag stack till jobbet - en torktid på 20min. bara ... hann inte mer än stänga luckan förrän det luktade bränt o tvättstugan låg i dimma ... stängde snabbt av o drog ur kontakten ... vill ens inte tänka tanken, hur händelseförloppet kunde ha sett ut, om jag hunnit lämna huset ... puh ! Nu i efterhand misstänker T. att det antagligen var vattnet från mina nytvättade regnkläder som droppade och rann ner i torktumlarens trumma som gjorde att det blev nån form av överhettning. Ja, inte vet jag ... nu går den iaf utan att lukta det minsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar