Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 10 maj 2014

VILTSPÅR

Rejs behandling börjar gå allt lättare … till och med så bra att vi passade på att klippa klorna i samma veva. Efter en stunds ”återhämtning” och lugn, åkte jag och la ett viltspår medan Tommy gick ut med hundarna, innan vi sen åkte till stan o shoppade.

Efter shoppingen åkte jag och hälsade på lilla mamma, innan jag tillsammans med husse och båda vovsen åkte för att ta spåret (liggtid drygt 5tim.) Herregud, som han gick … visserligen inga tvära vinklar, men över vattendrag vid två tillfällen, i övrigt inte särskilt svårt … men han gick verkligen klockrent ! Dilemmat är att han blir helt ”galen” när han nått klöven och vill inte släppa den … nästan så jag blir ”rädd” att han ska bli förbannad och hugga !
På tillbakavägen la jag ett litet (30-40m) spår till Rejs. Han började ganska tveksamt – helt förståligt – men sen när han fattat galoppen gick han lugn och metodiskt … blev dock lite konfunderad när han nådde klöven.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar