Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 15 maj 2014

TREVLIG VARDAGSKVÄLL

Vaknade i morse och förundrades av att jag hade träningsvärk i högerarmen - kunde inte för mitt liv komma på varifrån jag fått den värken … tills jag kom på att jag ju bar Rejs vid ett par tillfällen på valpkursen i tisdags och han är ju inte längre nån lättviktare ...

Tänkte – jaha, vad ska jag hitta på i kväll då, då det ju var så härligt väder. Hhummm … om jag skulle ta och åka ner till Landvettersjön … det var länge sen … inte sen Özet var i ungefär samma ålder som Rejs är nu ! Men först en liten promenad – för Özets skull – vid Kåsjön, som vi ändå passerar på väg mot L-sjön. Men tji fick jag då udden var avstängd (pga gångvägsarb.), så man inte kom över, om man inte trotsade avstägningen o tråcklade sig igenom. Precis som jag tänkte göra det, skymtade jag en ”skummis” med hund som gjorde att jag avstod och satte mig i bilen och åkte därifrån.

På hemvägen stannade jag till vid klubben i brist på annat. Träffade lite folk på parkeringen (några kom efter rallykurs o andra kom efter jaktträn.) bl.a. Helene som jag fick en trevlig liten – lång – chatt med !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar