Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 24 maj 2014

UTSTÄLLN. o KUSINBESÖK

Tommy ute med Özet på morgonen, innan jag & Rejs åkte till Lerum BK’s utställn. - valpklass 4-6mån. Historien upprepade sig … NÄSTAN … men till skilln. mot mister ÖZ premiär för 5 år sen, då han mest hade alla fyra tassar i lyften samtidigt, vilket gjorde att domaren inte hade en chans till att se hans rörelser och därmed inte kunde ge nån kritik, annat än när han stod stilla – för det kunde han minsann, konstigt nog … så hade Rejs i alla fall ett par av tassarna i marken … i mellanåt !

Den enda konkurrenten i klassen (f.ö. de enda tollarna) och som Rejs blev ”slagen” av var fina Jilla (BIR), med sina söta vita strumpor och svanstipp. Båda fick fin kritik, men medan Jilla visade upp sig lugnt och städat, betedde Rejs sig mest som ett yrväder …
Rejs (HP/BIM)
Kritik : Pigg & glad valp som tycker livet leker, bra front & vinklar, lagom lång rygg, perfekt i hull, utm front.

Efter hemkomsten, när jag satt vid datorn o skulle rapportera resultatet från utställningen, knackade det på dörren. Det tog lite tid innan jag "ordnat" med hundarna o när jag till slut öppnade, var min första tanke då jag såg en skåpbil … äh, vad fan … dom där j_vla irländarna som raggar jobb ! - Känner du igen mig ? ... frågade killen som stod där framför mig o då, i samma ögonblick förstod vem det var ... det var ju min kusin Mysse (o Karin) som jag inte sett på 10 år Så himla roligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar