Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 21 april 2023

STADSBESÖK

Idag var planen att vi tillsammans skulle åka till stan, för att lämna tillbaks glasögonbågarna som jag lånat från min optiker. Medan Tommy spelade sin fredagsgolf, tog jag en fm-promenad med hundarna och vi lyckades tajma hemkomsten samtidigt.



Som sagt, in till optikern i stan för att lämna tillbaka de lånade glasögonbågarna. Hade lånat så många som 4 st, men när jag väl provade hemma, kände jag att jag inte trivdes med någon av bågarna, alla av olika orsaker. Fick hjälp av en tjej att leta vidare och hittade till slut rätt i djungeln av bågar - så nöjd. 

Gick sen förbi Bältespännarparken och där stod en av mina gamla arbetskamrater på utförandesidan och vattnade vårblommorna. Riktigt kärt och roligt möte, en av många uppskattade arb.kamrater på utförandesidan. Efter en stunds skvaller och ha det gött och hejdå, så fortsatte vi genom Trädgårdsföreningen, tillbaka till bilen (Ullevigaraget), för vidare färd hemåt och Cederlöfs, där det handlades wienerbröd och punchbakelse (den sista, sällan dom har öht), för en mysig fika på vår soliga altan.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar