Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 20 april 2023

COACHNING - SPECIALSÖKSKURS (jag hjälpinstr.)

Idag var det åter dax för coachning för Monica - nästan full grupp, ett ekipage kort. 

Dagens tema för min del, var fortsättning på intron av momenten i "sitt, ligg el. stå under marsch" - idag  STÅ under marsch. Visade först hur det hade gått med "SITT u.m." sen sist = en bra början, tyckte fröken ..

Dagens övningar/tips :
Fokuserade på "hopp stå" och omvänt lockande - växlade mellan godis i höger- resp. vänsterhanden - vä.handen, med tanke på fotgåendet. 
- nuvande "hopp" var för energiskt och högt - minska höjden (bara ngr 10cm fr. marken), så får hon mkt lättare att stå still ...
- tänk på att INTE dra upp hennes hopp med öppen hand - den ska ju (givetvis) vara stängd och inte öppnas förrän inför det omvända lockandet ...
- M. tipsade om att ev i fotgåendet/framförandet gå med tummen vinklad upp, för att fälla in den samtidigt som hon öppnar handen för omvänt lockande ...


VIKTIGT - avbryt ibland/ofta med nåt annat skojigt - som tex idag, att gå över balansstubbarna ...

Som avrundning bad jag M. att själv visa hur hon gör med handrörelserna (tumme upp/tumme ihopfälld), medan jag filmade ...


Emellanåt testade vi av några - "hopp apport" - glöm inte att köra "runtarunta" innan, för att få ingången tajt/tajtare ...

Budföring och gruppmoment - Semla och jag sittande (3min.) - hon ville lägga sig vid ett tillfälle och började vifta på svansen och "voffade" vid ett annat ... konstaterande, efter svansvift kommer aktivitet = voff !

***

Ikväll hade Carina Bergek och jag premiär för grundkursen (1:a tillfället) i specialsök, där dessa godingar deltog. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar