Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 3 november 2019

SÖKTÄNING - grusgropen

Jag har efter vad jag först skämtade om (att Rejs mår bra av att vila sig i form) beslutat mig för att bara köra sök varannan vecka/söndag, då jag inbillar mig att Rejs får/har mer motivation då.

I ett vindigt o ruggigt väder, körde vi idag sök i ett ngt udda område pga älgjakten - grusgropen i Gråbo (har varit på flera jaktkurser m. Özet här) - helt platt, öppet på ena sidan, ”skog” på andra. Undrade hur Rejs skulle fixa att jobba i den miljön, men det var skitkul sa han o var jätteduktig

På 1:a skicket, på den platta delen hade vi placerat ut en s.k. jägarstol som Rejs aldrig hade sett/provat – fick frågan om jag ville ha figgen bakom stolen eller sittande i – vi testar med sittande I, bara figgen hjälper honom med lösrullen bara, för den kanske han kommer irra omkring efter. Det vara inga problem, snarare tvärt om, fick lite svårt att få med mig honom efter påviset.

Vid 3:e skicket låg figgen helt platt på marken med kamouflagenät över sig, inte heller det några problem, även om han gjorde en liten avvikare tillbaka till jägarstolen …

De övriga skicken gick i mer eller mindre ”skog” som inte heller det var några problem. 
Sammanfattningsvis var han skitduktig – bra tempo både ut och in, både i samband med skicken och påvisen – så jäkla nöjd matte, även om rutan var lättsprungen, då den ju var helt platt. Det var bara elithundarna som blev skickade i grusgropsbranterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar