Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 27 november 2019

HUNDMÖTE I SKOGEN + SPEC.SÖK

Morgonen började med att Tommy kom in i sovrummet och frågade om jag skulle ligga till sängs HELA dagen …
- What, nej, vad är klockan då?
- Tja, den är bara snart ½ 11 …
- Oops, tänk vad tiden går …

Jaja, hur som helst … upp o hoppa och lite frukost och sen var vi ute i ”Råhultsskogen”, dogsen, Tommy och jag. På hemvägen hade jag kopplat upp Rejs, pga ett evigt hjorttryffelätande och rätt som det var kom en brun hanlabbe ångande bakom oss, som snart var framme vid oss. Bättre att förkomma än att förekommas kände jag lite lätt stressad, vilket innebar att jag röt och motade bort labben. Efter att hundarna mätt sig lite mot varandra (lite morr o resta raggar, säkert påverkade av mitt agerande) sprang han vidare mot Tommy o Semla, som också sjasade bort ho-nom. När labben då vände och började springa tillbaka till sin husse (visste vi inte då, för nån husse varken hördes eller syntes till) hade jag tagit tag i halsbandet på Rejs (trodde väl jag skulle ha bättre kontroll på honom) och då hände det som inte fick hända – Rejs backade sig ur halsbandet och kom lös – suck 😱 Han sprang förstås efter labben som stannade och där stod dom åter och mätte sig. Jag ropade igen på Rejs - han bröt och kom tillbaka mot mig, men när han såg labben åter springa åt sin husse håll, kunde han inte hålla sig utan vände och sprang efter labben IGEN. Men denna gången bröt han innan han kom fram, efter ytterligare ett NEEEEJJJJ och jag kunde koppla honom – phu !


På kvällen körde vi ett specialsökspass och efter urvalsbanan avancerade till ett par sök utanför banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar