Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 14 april 2019

SÖKTRÄNING - konstruktionsv./mölnlycke

Hhummm … jag valde ruta idag och föreslog Konstruktionsvägen i Mölnlycke. Och efter att ha fått en hint om att det för många år sedan var stor inbrottsrisk där, letade jag upp nycklarna till hundburen – tråkigt med inbrott i bilen, men att få Rejs stulen hade ju förstås varit katastrof.
Efter lite resonemang om det fortfarande var stor inbrottsrisk eller ej (ind.om. är ju utbyggt numera o omr. är mer trafikerat), så beslutade jag mig trots allt att vara där på dagens sökträning.

Full ”ordinarie” styrka – i start ordning – Britt, Aneta, Johan, Monika, Jag och Madde
Inga dykupper – Johan och Aneta figgade och Britt stigade – körde 5 slag, mest för jag inte tyckte 4:e slaget blev bra …
Efter lite velande fram och tillbaka, om jag skulle låta honom få bollbelöning endast efter (påviset) första och sista skicket, eller skulle jag peta in bollandet även någonstans i mitten, så blev det som det blev efter lite missuppfattning.
1:a – Johan – både skick och påvis gick kanonbra – med boll (tollingpryl.)
2:a – Aneta – något sämre fart ut – ngt strul på väg in med rullen, då han släppte den för att nosa på en fläck (där Magic hade kissat, förstod jag senare efterklokt) – påviset kanonspeed – efter missuppf. blev det bollbelön. istället för godis.
3:e – Johan – även här något sämre fart ut – påviset kanonspeed – med godis
4:e – Aneta – något tveksam i skicket – men jag hann inte mer än att ta ett steg in i rutan förrän han sprang iväg – påviset kanonspeed – med godis
5:e – Johan – ännu mer tveksam i skicket – men även här hann jag inte mer än att ta ett par steg in i rutan förrän han sprang iväg – påviset kanonspeed – med boll (tollingpryl.)
Sammanfattningsvis så funderar jag ju på varför han fick sämre tempo ut efter första skicket och varför han sedan blev allt mer tveksam … Eftersom bollbelöningarna nog tröttar, så ska jag kanske bara köra 4-5 skick och låta honom enbart få boll-belöningarna … än så länge – får nog fråga Lena !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar