Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 13 april 2019

LYDNADSTRÄNING - kortedalavallen

 REJS 
   • etapp I 
*fotgående – inledde med bågar, gick rätt bra – det går åt rätt håll iaf 
*fjärr – gick strålande – inledde fr. sittande, gick sen över till att han startade liggande … 
*framförgående – försökte att få ner tempot , vilket är lättare sagt än gjort – EN gång gjorde han strålande och då hade jag först ”fuskladdat en fejktarget” (som inte fanns), då gick han som han gör när han går ”sakta” – humm undrar om han trodde det var ”saktamom.”? 
*rutan – ngt trevande första försöket, men sen gick det strålande – han stod (varken satte sig, eller la sig) varje gång 
*runda – inga problem. möjligen de slarviga ingångarna ställande - 
   • etapp II 
*fotgående – med hjälp av ”pinnen” – kände att jag fick in en väldigt bra teknik med pinnen, som Rejs ”svarade” riktigt bra på – höll pinnen framför honom när jag gjorde högertrampet, men flyttade sen pinnen till sidan på honom när jag började lyfta vänster fot. 
*ställande – körde enbart ställandet (ingen stadga) – gick så där - testade att enbart använda hand/armtecken och ställer mig nu frågan, ska jag börja använda handtecken i stället ?


SEMLA 
startkl.-mom. 
*fotgående – ok – släpper ibland
*sitt/stadga – kanonbra, förutom första försöket 
*fjärr – bra, om jag kommer ihåg att kommendera ligg istället för lägg som jag säger till Rejs. 
*inkallning – hur bra som helst 
*runda – efter några försök med förstärkning för att hon inte ska stanna bakom konen (rallylydn) så fortsatte hon runt på eget initiativ. 
*rutan – bra, även om hon ”missar” targetplattan oftast. 
*apportering – suck, kommer ALDRIG få till nån apportering med denna hunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar