Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 31 mars 2019

SÖKTRÄNING - råhult - bommen

Back in business – idag, exakt efter 4 månader sedan, var vi åter på plats för ett sökpass. Det var alltså 4 mån. sen sist och efter senaste passet i november, var funderingarna många pga att Rejs under sommaren och hösten hade tappat både sug och driv. Jag var både ledsen och frustrerad, hade vid flertalet tillfällen under hösten tappat lusten pga att det inte kändes kul att se honom gå tillbaka i utvecklingen – han som i våras verkligen hade gått från klarhetet till klarhet och kändes på G.

Mitt i mina funderingar om att göra ett uppehåll, åkte jag på nackproblem med yrsel som följd som envetet hängde sig kvar, vilket gjorde att jag var tvungen att göra ett uppehåll varken jag ville eller inte. Och när nackproblemen började lätta, ville jag fokusera på egen träning inför vår skidresa i mitten av mars. Efter hemkomsten från alperna, åkte jag på en sträckning i ryggen och därefter fick jag ont i höften av nån anledning – har fortfarande besvär av båda – därav den långvariga frånvaron i söket.

Dagens sök
Lite kylslaget inledningsvis idag, men efter vallningen åkte både mössa och handskar av. Madde – Maggan – Britt – Johan – Magnus (ny bekanskap) Precis när Rejs och jag skulle in, kom Lena inrullande med bilen – kul att hon tog fasta på min kommentar på FB på morgonen.

Lena, min ”mentor”, gick med på stigen, medan Magnus och Johan figgade och Madde hade stigen. 

Pga av att 2:a (fram)slaget gick över ett stort blött kärr, valde jag bort det skicket och skickade därför 1:a och 2:a skicket på samma sida istället. Det 3:e skicket skickade jag genom skogen ut i kanten på kärret och avslutade efter det 4:e skicket, tackvare att han gjorde ett jättefint framslag. Kände att jag ville sluta när han fortfarande hade bra sug.

Kände mig nöjd och glad. Fick bekräftelse på mina tidigare egna tankar att han ju kan det här, han vet precis vad han ska göra. Fick tips av Lena att skippa dykupperna helt och bara mata och mata om han inte springer ut, inför nästa pass.

Åkte efter passet iväg till ”taxrutan” (vä.) och fick oss en mysig liten promenad, innan vi åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar