Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 17 mars 2019

AGILITY - träningstävling - Surtehallen

Spännande att se hur ringrostiga vi skulle vara idag, på träningstävlingen i agility i Surtehallen. En hall, som skulle visa sig vara svinkall, tinade inte upp förrän på kvällen. Måste säga att det var snarare jag än Semla som var ringrostig – Semla var superduktig.

Miljön var mycket rörig – alla ekipage (+ fler än de som tävl.) inne i hallen samtidigt. Det var trångt och jag hade ingen som kunde hålla Semla under banvandringen, utan fick binda henne i en lämplig vrå där det stod ett brukshinder. I övrigt var det mycket spring fram och tillbaka, ett och annat utfall från passerande hundar – t.o.m. en incident där en hund blev påflugen av en annan. Så skönt att Semla är så cool, känner sig trygg vid min sida och finner sig i det mesta.

Sammanfattnings var jag supernöjd med dagen. Första loppet (hoppkl. utan slalom) 0:de vi och vann (presentkort), medan vi blev diskade i andra loppet (ag.kl. med slalom + A-hindret) pga av att jag var för sen och hon tog fel tunnelingång som följd - shit happens !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar