Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 20 mars 2019

CIRKEL - BRUKS/LYDNAD

Ikväll var det uppstart på bruks/lydnadscirkeln och deltagarna var/är Christina, Ann-Christine, Ca-rina, Åsa, Karin och jag.
Startade med lite snack inne i klubbhuset, bl.a. om behovet av funktionärer i samband med träningstävl. och off.lydnadstävlingar. Det var lite väl mörkt på appellplan, då två lampor på långsidan inte fungerade. Var och en körde sin egen hund. Somliga var lite skraja för viltsvinen som huserar runt omkring i skogen – men dom kommer väl inte upp på plan medan vi vistas där, tänker jag! Jag tex. drog mig bortåt den skumma och mörka delen, för att kunna träna de moment som kräver lös hund.
     
  • Fotgående – gick förvånansvärt bra 
  • Fjärr – superbra Inkallning – bra, även om det finns mer att önska av ingångarna 
  • Störning av Åsa o Zeb – vi hjälpte varandra – det ena ekipaget stod still och hade kontakt, medan det andra passerade fotgående, vise vera. 
  • Sittande i grupp – gick strålande (men nästa gång ska den som vill köra plats och ha sin hund i lina, binda linan bakom istället för att ha linan mellan hunden och sig själv) 

Sammanfattningsvis blev det en trevlig kväll, även om jag sträckte mig i ryggen (visade det sig senare på kvällen) efter att Rejs helt överraskade ryckte till i kopplet, då en annan hund hade smitit och rejsade runt - jag var inte med o ”flög som en vante”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar