Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 26 mars 2019

AGILITYKURS - lina dahlman

Ikväll var vi på agilitykurs för Lina Dahlman, med tema handling (klass 1) och platsen var Agiliteam.
Vi var 4 ekipage – welchterrier, mellanpudel, staffe och Semla blandis.
HERREGUD vilket liv det var på två av hundarna – allvarigt, undra hur många decibel vi utsattes för, jag fick verkligen ont i öronen – phu! Gick först en bana på 21 hinder – delade sen upp i sektioner och fick ca 10min./pass x 3.

 Semla o mina sektioner:
Pass I
Hinder 1-7 stick iväg så fort jag ser att hon har försvunnit in i tunneln (3) krångla inte till det (behöver inte backa) efter att hon har sprungit in i tunneln (5) och jag ska placera mig vid 6:an
Hinder 7-12 ………..

Pass II
Hinder 11-19 (framförbyte efter 13 och inför 14 tunnelingång)
Hinder 7-19 ………..

Pass III
Hinder 10-18
Hinder 14-21
Hela banan 1-21

Några tips
Tänk efter VAR hon kommer att landa och planera var jag själv ska befinna mig därefter Spring Titta på henne (då följer axeln med automatiskt – eller ? = egen fundering)

Sammanfattningsvis var det en riktigt trevlig och lärorik kväll, även om jag tyckte att kvällen med Heidi Penttillä var outstanding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar