Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 23 mars 2019

HUNDKLÄDER OCH SKOGSSPÅR

På förmiddagen gick Tommy och hundarna ut en sväng, medan jag gjorde …. ingenting!
När Tommy kom hem åkte vi till Dormy och Hööks och jag köpte hundkläder – jacka och byxor – på Hööks. Sedan köpte vi fikabröd och fortsatte vi till svärmor för en fikastund.

Senare på kvällen blev det lite spårträning. Jag och hundarna åkte till skogs och Rejs fick ett kort (ca 200m) skogsspår, kombinerat med godis och apporter (trä). Och trots en isande kraftig vind, löste han spåret överraskade bra. Så nöjd med honom 😍

Tänkte först Semla oxå skulle få spåra, men jag frös så (i den nya jackan) och kände att jag var stel i ryggen av vind och kyla, så jag vi alla gick en liten promenad istället innan vi återvände hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar