Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 15 augusti 2018

TRÄNING PÅ ANGEREDS BK

Tommy har blivit allt sämre av sin bältros, som han upptäckte i fredags. Idag lite febrig och trött bl.a. av att inte ha kunnat sova pga både smärta och klådan. Svårt, men nyttigt för honom att ta det lugnt och att hålla sig i stillhet.

Medan Tommy tog igen sig åkte jag o dogsen till Angereds bk för en stunds träning – Rejs lydnad och Semla fokus på gungan.

REJS – framförgående, fritt följ, kryp och (ut)hopp
Framförgående – fejkande en riktningpunkt o han gick rakt o fint, men inte utan ”riktingsretningen”
Fritt följ – gick väldigt bra – anv. mig av ”pinnen” (i sakta) utan att han brydde sig, trots att jag la den utmed hans sida/petade honom i sidan
Krypet – skitbra – gick både rakt fram o i serpentiner - när jag såg filmen på krypet, såg jag att jag inte gick så upprätt som jag trodde.
Hoppet – bara att fortsätta hjärntvätta, så avståndet kommer att sitta i muskelminnet.
 

SEMLA – gungan, balansen + lite till värmde som vanligt ut med slalom mellan benen, som hon nu börjar bli grym på – körde balansen några gånger och vidare gungan, helt självständigt från början, med bollen som belöning … och efter att kört gungan ett antal gånger tog hon slut och la sig pladask.
                                                                         
Har alltid känt mig trygg när jag har tränat på Angered som man nog får betrakta som en klubb som oftast ligger öde.  I slutet av Rejs pass, kom en bil som stannade strax brevid min och liksom täppte till ingången till planen mitt i mot den vi var på. Ut ur bilen hoppade en ganska stor hund av ”kamphundstyp” som med husse gick in på andra planen. Rejs brydde sig inte – vet inte ens om han la märke till hunden – men jag körde fotgående för att ha 100% kontroll på honom. Jag spanade lite efter killen (som hela tiden tittade åt mitt/vårt håll) o hunden, såg att dom vandrade omkring på planen helt planlöst, plötsligt satte sig hunden och bajsade och sen gick dom till bilen och åkte därifrån !

Hhummm … hann han verkligen plocka upp efter hunden, tänkte jag och gick (med en bajspåse) bort till där hunden gjort ifrån sig. Och jajamen, där hittade jag en bautahög - VA RESPEKT ! - som jag givetvis plockade upp. Vad jag TROR, är att killen hade tänkt rasta/motionera (kasta pinnar el. nåt) sin hund OM vi inte hade varit där. Det som gjorde att jag kände obehag var han killen uppenbarligen inte hade avsikt att träna, utan bara att rasta sin hund och att hunden var av kamphundstyp (ja, jag är verkligen osäker när det gäller denna ökända typen av hundar) och att killen tittade så åt mitt/vårt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar