Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 12 augusti 2018

SÖKTRÄNING - härkeshultsv. krönet

Äntligen lite svalare väder och på dagens sökpass var det riktigt skön väderlek. Jag blev t.o.m lite kall efter Rejs o mitt pass, då jag som vanligt var genomsvettig och glömde att ta på mig en extra tröja som jag ju vanligtvis brukar göra. Men denna sommaren har det liksom känts överflödigt …

Efter gårdagens underliga jaktapporteringsträning (läs gårdagen inlägg), var jag lite ”spänd” på hur det skulle gå idag. Vi var full styrka (6st) Malou (fr.ons.gr.) och Åsa figgade och Monika hade stigen. Körde 7 skick – de två sista (i motvind) utan dykupper – gick stålande.

1:a skicket (vä. Malou – ny bekantskap) – dykupp (medvind) – låg platt med nät i mossa o högt gräs o pors? – Rejs hittade inte först, men letade med full energi tills han hittade henne. Kopplat påvis, som gick i sån fart att jag höll på att stå på öronen.

2:a skicket (hö. Åsa) – satt med nät i mossa o högt gräs – dykupp (motvind) – när varken jag eller Rejs såg nån dykupp, beslutade jag mig för att skicka ändå för att hade full fokus utåt – pecis när jag skickade reste hon sig o viftade STORT … jaja, shit happens. Jag lät honom gå på löst påvis, vilket gick bra – fullt ös.

Efter 1:a o 2:a skicket minns jag bara att det bara flöt på och Rejs gick som på räls. De kopplade påvisen gick strålande, han brydde sig inte nämnvärt i att jag ibland höll imot för att jag inte skulle stupa. De två sista skicken på högersidan, i motvind, körde vi som sagt utan dykupper, vilket gick super.

Visst blev jag trött – det är verkligen skitjobbigt med kopplade påvis – men jag var så himla nöjd och glad över Rejs prestation idag – han var verkligen superduktig. Hoppas han har börjat återfå sin kondition och är på väg att hitta tillbaka till samma form som innan kastrationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar