Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 15 augusti 2018

IDAG "SLANK DOM UR NÄVEN"

Tommy fortfaranade lite febrig och trött av bältrosen pga smärta, kliandet och brist på sömn. Tur, eller så lägligt för honom att han kan ligga i soffan och kolla på golfen på Hills.

Medan Tommy tog igen sig i soffan åkte jag och hundarna till Råhult. Hade inte hunnit särskilt långt (ca500m) och hade precis släppt lös Semla (Rejs redan lös) när Rejs satte av i världens kareta, med Semla hack i häl. Jag trodde först dom drog efter nåt vilt, men blev snabbt varse att det var en tjej med ett stort gäng flattar (5st) + en wachtelhund (unghund).

Tjejen hade fullt sjå med sina hundar och försökte samtidigt mota bort – främst Rejs, som hoppade och skuttade runt hela hennes flock. Semla återvände nästan med än gång. Strax därefter kom även Rejs, men då i sällskap med en av flattarna som tjejen troligen hade släppt med flit (eller tappat – hade koppel på sig). Jag bad förstås om ursäkt – så skämmigt – och tjejen, döm av min förvåning sa att det var lugnt och efter några ord sa vi hejdå och gick vidare åt var sitt håll.
 
I övrigt blev det en skön promenad, även om friden ständigt bröts av att jag ”ständig” gormade NEJ och det pga av att hundarna helt frenetiskt åt av den där jävla hjorttryffeln. Och sen måste jag nämna att det blev förvånansvärt varmt idag – kändes mkt mer än de 22 grader som bilen visade, när vi senare åkte hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar