Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 4 september 2014

LITE LUNCH & LITE KVÄLL

Dagens lunchpromenad tog vi vid Blacktjärns motionsspår. Tanken var att fortsätta ner till Blacktjärn för att dogsen skulle få ta sig en simtur, men ändrade mig och vände då det vimlade av ungar nere vid sjön. Slog följe en bit med en av fröknarna som med glimten i ögat, bad om ursäkt för de drygt tusen skolungdomar som var i farten. Dom kom tydligen från flera skolor och vandrade längst vildmarksleden ...
Gick in i skogen parallellt med motionsspåret på tillbakavägen. När vi kommit en bit (Rejs lös, Özet kopplad pga hans maniska tryffelätande) såg jag Rejs försvinna med en hiskelig fart framåt längst stigen, utan att jag lyckades få stopp på honom. Jag sprang efter och då jag såg vad som hade lockat honom, bad jag skamset om ursäkt förstås, för där stod en äldre dam med en ridgeback (en tik, som tur var var lika trevl. som sin matte) som Rejs dansade runt och gjorde sitt bästa för att försöka få igång.

På kvällen, efter min egen träning på F&S, åkte Özet o jag upp till klubben (brukscirkeln) o tränade en stund. Uppslutningen var väl inte så stor, men naggande god = Malin och Monika.

Özet var glad och taggad, så vi körde mycket fartfyllda övningar med kamp (de nyinköpta) som belöning. Han fortsatte att vara engagerad och riktigt duktig. Efter träningen fick Özet & Mara rejsa runt en stund på plan - vilket jag normalt inte tillåter  -  men efter leken upplevde jag att Özet blev väldigt trött o låg, vilket han även var dagen efter enl. Tommy ! Tanken slår mig/oss, om han inte orkar/klarar större ansträngning längre !?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar