Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 10 september 2014

KOPPLAD ELER EJ

Har varit på studieresa (Helsingborg/Mölle) med jobbet i två dagar och kom hem ikväll. När jag efter hemkomsten tog med mig hundarna för en promenad (Åstebo/Maderna) blev jag fullständigt vansinnig på Özet pga att han åt hjorttryffel. Jag ”flippade” ur, dels för han inte lyssnar, men mest – förstås – för att han blir sjuk och kräks. Men efteråt mådde jag så dåligt av mitt agerande, men och andra sidan, OM han inte varit sjuk och inte blev så jäkla dålig som han nu blir av att äta tryffeln, hade jag ju givetvis inte brytt mig på samma sätt. Men NU befinner vi ju oss i den situationen att han är både sjuk och fullständigt forserar skogen, för att helt maniskt rota i marken för att komma åt tryffeln, vilket ju är lätt, då den bara ligger några cm under markytan.


Det tar i mot att ha honom kopplad pga detta, men vad har man för val (Tommy, väljer att ha REJS kopplad för att kunna lägga fokus på Öze) när skiter i vad man säger … men det är så himla ledsamt att behöva ha honom kopplad pga av detta ! Men vad gör man när han inte lyssnar ? Har börjat välja andra ”miljöer” på mina promenader, men det blir ju så himla trist i längden … jag som älskar våra långa skogspromenader …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar