Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 25 februari 2012

VIDAREUTBILDN. OCH VÅRKÄNNING

Tommy & Özet tog en förmiddagspromenad, innan vi åkte till Långedrag och kusin Lasse & Elisabeth för Özets vidareutbildning i "hantering av separationsångest". Vill ju att vistelsen ska bli så bra som möjligt, vilket den med all säkerhet säkert kommer att bli. Det blev ett kärt återseende för oss alla – men särskilt för Tess & Özet förstås. En stund senare, efter lite snack och efter att hundarna varvat ner, sa vi  (Tommy&jag) hej då och lämnade huset. Vi åkte ut till Saltholmen och vandrade ut på bryggorna för att fördriva tiden. Efter drygt en kvart återvände vi till det Tess’ska hemmet, där det bjöds på fika. Özet hade varit lugn, bara tittat lite efter oss – vilket kändes så jäkla skönt ... inte att han hade tittat lite efter oss, utan att han hade varit lugn alltså - he he !

Efter hemkomsten, gjorde Tommy sig i ordning för en bowlingkväll med grabbarna och därefter skjutsade jag in honom till stan. När jag åter kom hem åt jag en bit mat, för att sen ta med mig Özet för en kvällspromenad, för att uppleva den första RIKTIGA vårkänningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar