Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 21 februari 2012

LYDNADSTRÄNING - GRÅBO - 7:E

I kväll var vi åter - för oss 5:e gången - i ridhuset i Gråbo för en stunds lydnadsträning och vi var en samling på 7 st, inkl. oss själva.

Uppvärmning med framtag (fotgående några steg), med snörbollsbelöning och vidare med lite position och ingångar.
 Fotgående/linförighet – i början rätt hyfsat – men sen blev Özet låg och gick ner sig totalt, pga av att det slängdes ner plastdunkar från läktaren för en av deltagarna skulle använda dom vid sin skyddsträning !!! Fick verkligen jobba för att få igång Özet igen …
 Läggande u.g. – både från fotgående och i backaövn. – gick rätt OK
 Inkallning med ingångar - med hjälp av sargväggen – med blandat resultat - kanske pga Özets ”låghet” !
 Platsliggning  - med bara fyra hundar - reste/flyttade huvudet vid ett tillfälle ibörjan - sen jättebra

Sen gick jag ut en stund för att rasta Özet och mig själv och medan vi vandrade på vår kisserunda funderade jag på att åka hem ... miljön är nämligen imellanåt väl störig för Özet, som tar illa vid sig, vid buller och bång som sker vid skyddsträningen. Hur som helst återvände jag när jag hörde att bullret hade lagt sig och lugnet åter hade infunnit sig.

Bad om hjälp med kommendering av trygga Lasse, som efteråt gav mig några värdefulla tips och tänka på.
Avslutade med det bästa Özet vet – BUDFÖRING – nu med en främmande mottagare (Maria)
 Budföring – samma fart och glädje som alltid, även om han satte sig jättesnett vid Marias sida, men hon ”vågade” inte störa honom …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar