Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 19 februari 2012

BRUKSSÖK - BERTILSSONS

Brukssök – Bertilssons p-plats – mulet och 2-3 +grader – kontrast till gårdagens regnande - terrängen var bra – blandskog, med hyfsat bra legor – på ena sidan mynade skogen ut i blöt ”ängsyta” = ledningsgata. Rutan låg kanske lite väl nära vägen ner till Bertilssons stuga – mycket dofter och folk i rörelse (särskilt en helg) både i och utanför skogen … Särskilt Lola hade STORA svårigheter !

4 st - Britt,  Jennie, Aneta och jag.
Idag hade jag grundat med ordentlig frukost, så jag inte skulle bli orkeslös och stupa, som sist.
Jag figge åt Sambo och Zoe, som gick sist. Özet, som gick ut som 2:a hade Aneta och Jennie som figgar. Vi körde 7 slag. Det mesta gick hur bra som helst, sånär som ett enstaka skick, då han kom tillbaka med skinkosttuben som Aneta hade tappat på väg ut till gömmet. Min stora lilla apportör !

Skickade flera gånger utan att veta om han sett dykuppen eller ej – gick strålande bra. Ingångarna/återgången (till stigen) inga problem – jag mötte honom visserligen , men ändå. Påvisen heller inga problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar