Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 12 februari 2012

BRUKSSÖK - TAXRUTAN

Brukssök – Jonsered (taxrutan) – sol och 3-4 +grader – kontrast till den senaste tidens kyla - terrängen var jättebra – blandskog, med bra legor  – lite glesare på ena sidan och något tätare på andra sidan.

5 st - Britt,  Jennie, Aneta, Annica o jag.
Jag figge åt Lola och första skicket för Sambo, eftersom jag sen gick för att hämta Özet, som gick ut som 3:a. Annica och Jennie figgar åt Özet. Vi körde 7 slag. Kände att jag själv hade svårt att se dykupperna och därmed inte gjorde det lättare för Özet, som också hade lite svårt vid en del skick. Dom senaste gångerna har jag skickat trots att jag varit osäker på om Özet sett eller ej, vilket DÅ har gått strålande. Men NU gick det alltså inte lika bra, fick kalla tillbaka för att skicka om ett par gånger. Han hade också svårt för ingångarna (till stigen) efter markeringarna, men ”tog” sig när jag började möta upp honom. Han strulade även vid påvisen vid flertal tillfällen. Sista skicket avslutades med ett tjo istället för dykupp, där skicket gick in i ett tätt unggranskogsbestånd. Han letade länge, innan han kom tillbaka – gick närmare och skickade igen, vilket då funkade bättre.

Dagens sökträn. var alltså inte en av Özets bästa prestationer (men helt OK) för att inte tala om MIG SJÄLV, som ”klappade” ihop av utmattning efteråt (orsak=misstänkt slarv med frukosten) o fick åka hem lite tidigare …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar