Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 26 februari 2012

BRUKSSÖK - RÅHULT

Råhult – sol och ca 5 +grader – underbart vårväder - terrängen var bra – gles granskog – rutan låg till höger om pyttetjärnens vindskydd.

5 st - Britt, Lena, Jennie, Aneta och jag. Roligt att Lena och Elda var tillbaka, efter sin frånvaro pga Eldas envetna handlovsskada.

Jag figge åt Sambo och Lola, som gick sist. Özet gick ut som 2:a och Aneta och Jennie låg figgar, likt förra söndagen. Vi körde 7 slag. Det mesta gick hur bra som helst, sånär som ett par skick – det ena i mitten, då jag skickade trots han INTE hade sett dykuppen – efterklok som jag är (ha ha) tänkte jag på att han faktiskt hade kollat åt det hållet han sprang ut åt – nämligen framåt i rutan – kallade tillbaka och skickade på nytt – då gick det perfekt.  Det andra skicket där Özet fick lite huvudbry – obs, här fick han (medvetet) INGEN dykupp - var det sista (7:e) där miljön var ganska öppen - typ en bred korridor – och Özet vek bakåt in i skogen istället. Men han sökte sig ganska snart tillbaka och fann Jennie. Duktigt, även om det inte var klockrent … han gav inte upp, utan jobbade på hela tiden.
Påvisen inga som helst problem och även ingångarna/återgången (till stigen) var för det mesta bra, då jag mötte honom.

När alla hade kört färdigt, avslutade vi, en liten kvartett, bestående av Lena & Unni (mops) och jag & Özet, med en skogspromenad i det underbart härliga vädret, medan Özets älskling Elda fick vila sitt ben innan hon fick gå sin runda utan att bli upphetsad av Özet !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar