Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 29 juni 2011

SOMMAR PÅ LERUMS BRUKSHUNDSKLUBB

Nu är Lerums BK's "sommarkurs" i fullgång - vi har redan missat 2 ggr. Men ikväll var vi och tog tillfället i akt och anslöt mig till agilitygänget. Kanske bra inför helgens sista kursblock under klanträffen - agility ! Vi delades in efter hundarnas färdigheter - en nybörjargrupp och en fortsättning (ganska blandad grupp tror jag). Özet och jag i nybörjargruppen, men jag tror vi flyttar över till fortsättn. vid nästa tillfälle, när det nu kan tänkas bli.

Hur som helst, så gick det himla bra, även om Özet var ganska nosig runt hindrena - tror att det tappats godis eller mööööjligen löptik ?!?! En annan teori jag hade var att han kanske tog till snusandet för att han var trött och inte kunde koncentrera sig, MEN efter att vi blivit "inbjudna" att köra fortsättn.gruppens rundbana (ett U - med långa tunneln i mitten) märkte jag att han inte alls var trött ! Han sprang som fan och var jätteduktig.

Att jag lite senare fick stark känning i ett knä och ont i ryggen, efter min vurpa som jag gjorde tidigare, när vi í nybörjargruppen körde "vår" rundbana, kände/märkte jag inte just då. Väl hemma blev det ispåse på och hoppas på bättring till imorgon ... iallafall till helgen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar