Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 26 juni 2011

BRUKSSÖKTRÄNING

Morgonstund har guld i mund ... morgonen inleddes nämligen med väckning klockan 08.00 och 1 timme senare var jag i Lerum och undrade smått vad de andra höll hus , men anade ganska snart att detta nog var fel klockslag, vilket jag fick bekräftat efter tel.samt. – Nämen ... det är ju inte förrän kl. 11 ! Ja ja … typiskt mig ! Åkte hem igen, tog en go fika och var åter på plats 2 timmar senare.
Sökgänget idag bestod av, Git&Lyra, Britt&Vilse, Elin&Prince och nya bekantskapen,Jenny&……... (hovawart)

Özet och jag var först ut - Elin och Britt låg figgar och agerade ”titt-upper”. Git, som är till STOR hjälp, nybörjare som man är, hade tänkt att Özet skulle få gå på 5 slag/skick, men inför det 3:dje påviset började han bli trött och sprang till Git istället och efter att han även vid nästa påvis snurrade lite, innan han for iväg, beslutade jag mig för att vara nöjd. Annars skötte Özet sig strålande – ”pang på”, med focus och högt tempo. Han tycker det är så roligt. Jag SKA nu köpa div. attiraljer – täcke, halsband, ”prylväska”, där jag kan ha VATTEN, vilket jag hade glömt att ta med mig idag – fanns kvar i bilen, där han kunde släcka törsten först EFTER sökandet. Stackars liten !

Sen låg jag låg figge åt först Elins Prince och sen Britts Vilse. Prince var märkbart påverkad av värmen. Orkade inte alls bibehålla koncentration och tempo. Vilse därimot – gamle mannen – ångande på som värsta lokomotivet – härligt att se !

Efter att Git och Lyra som sista ekipage kört – kul att se olika ”övningsvarianter” – satt vi sen och pratade och diskuterade hundträning. Git berättade bl.a. om tips och råd hon fått gällande fritt följ med Lyra, av Stefan Matsson. Kul att höra den ena duktiga instruktören hjälpa den andra duktiga …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar